Zgłoś problem: 609 804 366

CZY WIESZ, ŻE…?

Sieci bezprzewodowe, sieci WiFi

Czy wiesz, że bardzo wiele osób nie zabezpiecza transmisji ze swoich lokalnych sieci komputerowych? Tak popularne dziś routery, rozprzestrzeniające bezprzewodowo sygnał internetowy na powierzchni domu czy biura, często są sieciami niezabezpieczonymi. Do takiej sieci może się podłączyć każdy z odpowiednim laptopem. Może korzystać z Internetu, za który nie płaci, a jeśli np. pobiera pornografię dziecięcą, wstępnie obwinionym będzie właściciel niezabezpieczonej sieci. Taka osoba może też przy odrobinie wiedzy połączyć się z innymi komputerami, i pobrać z nich dane, lub podrzucić swoje. Niezabezpieczone sieci bezprzewodowe stanowią realne, duże zagrożenie dla użytkowników. Montaż sieci WiFi bez zabezpieczenia jej to jak jazda samochodem bez zapiętych pasów. Taką sieć bezprzewodową można też zablokować, na szczęście naprawa nie jest trudna. Najtrudniejszym jest zorientowanie się, czy nasze połączenie jest zabezpieczone, i czy nie mamy „intruzów”. Pamiętajmy, jednak, że poza zabezpieczeniem połączenia, niezbędna jest także instalacja programu antywirusowego i firewalla na naszym komputerze.


Kurz w komputerze

Czy wiesz, że jedną z częstych przyczyn awarii komputera jest… kurz domowy? Komputer, zawierający w obudowie co najmniej 2 wiatraki, zasysa do środka kurz z otoczenia który osadza się na delikatnych elektronicznych elementach wewnątrz. Największym zagrożeniem jest kurz wbity w radiator, element chłodzący procesora. Wiatrak pracujący nad nim, wbija w żeberka radiatora kurz, który tam pozostaje (foto). Powoduje to gorszy przepływ powietrza, tym samym wyższą temperaturę pracy procesora, a w efekcie podwyższoną prędkość działania wiatraka, powodującą hałas komputera, w gorszym przypadku samoczynne restarty sprzętu, a ostatecznie spalenie procesora. Podobnie kurzy się też zasilacz, i inne elementy związane z wiatrakami i przepływem powietrza. Komputery domowe najlepiej jest zapobiegawczo czyścić raz w roku, a sprzęt pracujący w trudnych warunkach – piwnice, szlifiernie, i inne zapylone miejsca – raz na pół roku.


„Puchnięcie” systemu Windows

Czy wiesz, że w trakcie użytkowania komputera, nawet teoretycznie zakładając, że nie tworzymy na nim nowych plików i nie instalujemy programów, system zajmuje coraz więcej miejsca na dysku? Puchnięcie systemu jest jego naturalną cechą, ale można temu przeciwdziałać, raz na jakiś czas oczyszczając go ze zbędnych plików, kopii zapasowych i innych nieużytecznych a przetrzymywanych danych, o których istnieniu użytkownik nawet nie wie. Powoduje to przyspieszenie działania systemu, zwiększenie wolnej przestrzeni dla plików istotnych dla użytkownika, co jest przydatne zwłaszcza przy starszych, mniejszych dyskach (do 160 Gb). Zależnie od systemu i ustawień, oczyszczanie dysku może zwrócić nam od 500 megabajtów do kilkunastu gigabajtów danych! Taka optymalizacja systemu warta jest wykonania mniej więcej co rok, a częściej w komputerach młodzieży.


Pulpit Zdalny

Czy wiesz, że będąc poza domem, możesz swobodnie łączyć się ze swoim domowym komputerem? Usługa ta nazywa się Pulpit Zdalny, a posiadanie jej jest bardzo przydatne, w sytuacji, kiedy mamy własny laptop jako drugi komputer, a czasem potrzebujemy dostępu do domowego komputera stacjonarnego „na odległość”. Łączymy się z domowym komputerem przez wspomniany laptop, a na ekranie widzimy nasz „domowy” pulpit, i możemy np. pobrać zapomniany plik, czy wydrukować coś na odległość. Uaktywnienie tej usługi jest utrudnione kiedy ma się łącze internetowe w domu z tzw Zmiennym Numerem IP (np. Neostrada), lub jeśli używamy routera, ale zawsze jest możliwe do wykonania. Można też użyć bardzo popularnego i niezwykle prostego programu TeamViewer, lub – jeśli korzystamy z przeglądarki Chrome, a sami mamy konto na Gmail – z dodatku Pulpit Zdalny Chrome.


Drukarka w domu

Czy wiesz, że posiadając w domu router dzielący sygnał Internetu na wiele stanowisk, możesz też udostępnić między sobą zasoby komputerów w sieci lokalnej? Jest to przydatne przy przesyłaniu dużych plików, pracy nad wspólnym projektem ale przy wielu stanowiskach, czy w sytuacji kiedy kilka komputerów potrzebuje dostępu do drukarki, ale jest ona tylko jedna.


SZYBKI KONTAKT :
609 804 366 (24h/7dni)
info@openservice.waw.pl
Gadu-Gadu: 247 106

LOKALIZACJA:
Konarskiego 3
(wejście od Powstańców Śląskich)
50m od Ratusza Bemowo
[szczegóły, mapa]

GODZINY OTWARCIA
Pon – Śr – Pt:
Dyżur: 10:30-12; reszta dnia: też, ale zadzwoń wcześniej lub zamów wizytę z dojazdem
Wt – Czw:
Dyżur: 16-18; reszta dnia: też, ale zadzwoń wcześniej lub zamów wizytę z dojazdem
Sob. – Niedz. – święta:
Tak, ale zadzwoń wcześniej lub zamów wizytę z dojazdem

REGION DOJAZDU:
Warszawa oraz zachodnie miasta i gminy

Zaproś nas i pozwól sobie pomóc terminowo, pewnie i fachowo.

Szybko rozwiążemy Twój problem z komputerem, laptopem czy siecią pokonując każdą nagłą awarię.

Zadzwoń, pomożemy: 609 804 366 – zapraszamy 7 dni w tygodniu.

Back to Top
Aby dowiedzieć się, jak możemy Ci pomóc, zadzwoń teraz na numer 609 804 366. W rozmowie wstępnie zdiagnozujemy problem, przedstawimy sposób i termin jego rozwiązania oraz przybliżony zakres cenowy usługi. Zapraszamy!